اشتون: دور جديد مذاکرات درباره موضوع هسته‌اي ايران به زودي برگزار مي‌شود
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 586
بازدید کل : 85926
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

اتحاد با امام
راههای جلوگیری از نفوذ دشمنان
السفير خبر داد:
اشتون: دور جديد مذاکرات درباره موضوع هسته‌اي ايران به زودي برگزار مي‌شود
خراسان - مورخ یکشنبه 1391/05/08 شماره انتشار 18179
نويسنده: گروه سياسي political@khorasannews.com
آسوشيتدپرس: مذاکرات باقري و اشميد پيشرفتي نداشته است

در حالي که ديدار معاونان جليلي و اشتون روز سه شنبه در استانبول و پشت درهاي بسته انجام شد، خبرهاي ضد ونقيضي در مورد نتايج اين نشست منتشر شده است. خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارشي به نقل از يک ديپلمات ارشد اتحاديه اروپا که خواسته نامش فاش نشود، اعلام کرد که در نشست معاونان «پيشرفتي حاصل نشده». اين ديپلمات همين طور «چشم انداز ادامه مذاکرات در سطح عالي را نيز» در پرده اي از ابهام دانست. اين در حالي است که روزنامه السفير در خبري از قول کاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در خبري اعلام کرد: «مذاکرات ميان مقامات ايراني و اروپايي در موضوع هسته اي ايران به زودي برگزار مي شود.» اشتون در مورد زمان و مکان اين نشست اظهارنظري نکرده است. مشروح اين گزارش در پي مي آيد.

اشتون: دور جديد مذاکرات درباره موضوع هسته اي ايران به زودي برگزار مي شود

به گزارش مهر به نقل از السفير، کاترين اشتون در اظهارنظري کوتاه پس از برگزاري نشست معاونان در استانبول اعلام کرد: مذاکرات ميان مقامات اروپايي و ايراني در موضوع هسته اي ايران به زودي برگزار مي شود. خبرهايي در مورد زمان و مکان اين ديدار منتشر نشده است. پيشتر و در پايان سفر باقري به ترکيه، منابع ديپلماتيک در آنکارا اعلام کرده بودند که باقري و داوود اوغلو براي ادامه مذاکرات ايران و ۱+۵ در استانبول توافق کردند. پيشتر دفتر کاترين اشتون نيز در بيانيه اي درباره ديدار معاونان اعلام کرده بود که اين ديدار به اين منظور انجام مي شود تا دو طرف درباره «احتمال ديداري در آينده در سطح سياسي» با يکديگر صحبت کنند. دفتر کاترين اشتون همچنين تاکيد کرده بود که اشتون در اين باره با جليلي تماس خواهد گرفت. به دنبال گفت وگوي تلفني ۱۹ تيرماه هلگا اشميد با علي باقري معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي، نشست معاونان در استانبول در تاريخ سه شنبه سوم مرداد بين معاونان جليلي و اشتون به منظور ايجاد تفاهم و هماهنگي ميان ديدگاه هاي ايران و ۱+۵ و زمينه سازي براي گفت وگوي تلفني کاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا و سعيد جليلي، مذاکره کننده ارشد ايران در استانبول برگزار شد و بعد از يک روز بحث و بررسي دو طرف از نتايج مذاکرات اظهار رضايت کردند.

 

خبرگزاري آسوشيتدپرس مدعي شد: مذاکرات هسته اي پيشرفتي نداشته است

اين در حالي است که به گزارش ديپلماسي ايراني به نقل از آسوشيتدپرس، يک مقام عالي رتبه اروپايي مدعي شد مذاکرات باقري و اشميد پيشرفتي نداشته است و چشم انداز از سرگيري مذاکرات هسته اي با ايران در سطح عالي نيز در پرده ابهام مي باشد. اين ديپلمات اروپايي با اشاره به نشست باقري و اشميد مدعي شد اين مذاکرات پيشرفتي نداشته و اشميد نيز همين نکته را به اطلاع اشتون رسانده است. اين در حالي است که اشتون مسئول اطلاع رساني در خصوص نتايج به ديگر طرف هاي مذاکره هسته اي با ايران است. برخي ديپلمات ها ادعا مي کنند، عدم پيشرفت در مذاکرات اخير در استانبول موجب مي شود که احتمالا جليلي و اشتون در گفت وگوي تلفني خود روي نشستي ديگر با حضور باقري و اشميد توافق کنند يا اين که بار ديگر کارشناسان براي ادامه مذاکره هسته اي وارد عمل شوند. به گفته آن ها با توجه به افزايش تنش ها در منطقه و خطر درگيري نظامي، به هر ترتيب مذاکرات در هر سطح ممکن ادامه مي يابد.

 

هافينگتن پست: آمريکا با تحريم ها عليه ايران حقوق بشر را نقض کرد

در همين راستا به گزارش فارس، روزنامه هافينگتن پست طي گزارشي تصريح کرد: تحريم هاي به اصطلاح هوشمند آمريکا عليه ايران به طور گسترده موجب نقض حقوق بشر و آزادي هاي اساسي شده است که مقامات آمريکا داعيه دار آن هستند. بر اساس اين گزارش در حالي که اين تحريم ها به بهانه مقابله با برنامه هسته اي ايران و تحت عنوان تحريم هاي هوشمند وضع شده اند، محدوديت هاي ناشي از اين تحريم ها، به طور گسترده اي موجب نقض حقوق بنيادين بشر و آزادي هاي اساسي ايرانيان شده است. با توجه به اين که لازمه گسترش دموکراسي، توانايي افراد در دسترسي آزادانه به اطلاعات و تسهيل تبادل افکار و ايده هاست، سياست گذاران آمريکايي بايد مراقب باشند که تحريم ها موجب محدود شدن آزادي هاي اساسي افراد در کشورهاي تحت تحريم نشود.

 

سفير ايتاليا: برخي کشورها تحت تاثير تحريم هاي ضدايراني از فعاليت هاي تجاري با تهران بازمانده اند

در همين حال به گزارش ايرنا، سفير ايتاليا در تهران با اظهار تاسف از اعمال تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: کشورهايي که از قابليت هاي بالايي براي انجام صادرات به ايران برخوردارند، تحت تاثير تحريم  هاي ضدايراني قرار گرفته و از انجام فعاليت هاي تجاري با ايران محروم مانده اند. آلبرتو برادانيني در گفت وگو با ايرنا تصريح کرد: تحريم ها ظاهرا براي هدف قرار دادن ايران وضع و اعمال شده اند اما در عين حال کشورهايي که فناوري ها و کالاهايي براي صادرات و ارائه به ايران دارند نيز، تحت تاثير اين تحريم ها قرار گرفته اند.

 

سفير ايران در سوئيس: ايران کنترل خليج فارس را در اختيار دارد

همزمان به گزارش مهر، ايگال کاسپي سفير رژيم صهيونيستي در سوئيس که با روزنامه تاگس آنسايگر گفت وگو مي کرد، در پاسخ به پرسشي درباره ترس از حمله نظامي از سوي اسرائيل به ايران و پيامدهاي آن گفت: ايران يک رژيم اتمي است که مي تواند کنترل خليج فارس را در اختيار داشته باشد و قيمت نفت را هم تعيين کند. ضمنا موشک هاي ميان برد ايران امروز حتي به اروپا مي توانند اصابت کنند. اسرائيل به کرات تاکيد نموده که در وهله اول خواهان آن است با همکاري جامعه بين المللي راه حلي براي مشکل ايران پيدا کند. ولي اسرائيل همه گزينه ها را براي خود باز نگه مي دارد. وي در پاسخ به اين پرسش که گزينه نظامي نيز شامل همه گزينه هاست، گفت: اين سوال فعلا مطرح نيست زيرا هنوز از همه ظرفيت ديپلماتيک استفاده نشده است. سفير رژيم صهيونيستي همچنين در پاسخ به اين پرسش که آيا اسرائيل خود بمب اتمي دارد يا خير، بدون اين که اين سوال را رد کند، گفت: اسرائيل اولين کشور نخواهد بود که بمب اتمي را در خاورميانه به کار گيرد. در همين حال به گزارش فارس، بيل آئرس منتقد کهنه کار جنگ و استاد محقق آمريکايي در گفت وگو با شبکه تلويزيوني راشاتودي، اقدام نظامي آمريکا، سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) و رژيم صهيونيستي به ايران را يک فاجعه توصيف و اعلام کرد که اقتصاد و جامعه آمريکا ديگر نمي توانند جنگ هاي تهاجمي، تجاوزکارانه و اشغال گرانه کشورشان را تحمل کنند.

تحليل صادق زيباکلام از نتايج مذاکرات معاونان ايران و 1+5 در استانبول

صادق زيباکلام، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سياسي در مورد اعلام نگراني نتايج مذاکرات باقري و اشميد در استانبول، به ديپلماسي ايراني گفت: من معتقدم که اين که هيچ اعلاني بعد از مذاکرات آقاي باقري و خانم اشميد صورت نگرفته، به معناي آن است که مذاکرات حداقل به شکست نينجاميده است. اگر به شکست انجاميده بود، دست کم طرف غربي يعني خانم اشميد مي گفت که متاسفانه مواضع ايران اين گونه است يا اگر مي خواستند به زبان ديپلماتيک اين مسئله را بيان کنند، مي گفتند که پيشنهاداتي به ايران داده شده و قرار است ايران اين پيشنهادات را بررسي کند اما اين که حتي به اين صورت هم مطلبي بيان نشده اتفاقا مثبت است. چون اگر به نتيجه منفي رسيده بودند غربي ها در اعلام اين خبر پيش دستي مي کردند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب